fbpx
  • Bucuresti
  • Galati
  • Tel. +4 031 824 15 90
  • 1st Blanduziei Street, Sector 2
  • Tel. +4 031 824 15 90
  • 3rd Brăilei Street, 1st Floor
incubatoare de afaceri

SUD-VEST OLTENIA (DOLJ, GORJ, MEHEDINȚI, OLT, VÂLCEA) – Incubatoare afaceriACTIV 

PROGRAMUL REGIONAL SUD-VEST OLTENIA

APEL PRSVO/370/PRSVO_P1/OP1/RSO1.3/PRSVO_A5

DESCHIDEREA APELULUI DE PROIECTE: 24 IANUARIE 2025

INCHIDEREA APELULUI DE PROIECTE: 25 MARTIE 2025

CUI SE ADRESEAZĂ

Entităților din Regiunea de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia a României (județele Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea), inclusiv parteneriatelor dintre acestea, care urmăresc sprijinirea dezvoltării incubatoarelor/ acceleratoarelor de afaceri și serviciilor acestora.

FINANȚARE

Alocarea totală a prezentului apel de proiecte este de 3.247.796 euro.

Valoarea totală a finanțării nerambursabile se încadrează între minim 75.000 euro și maxim 3.000.000 euro (ajutor de stat regional + ajutor de minimis).

Intensitatea sprijinului financiar sub formă de ajutor de stat regional se acordă în funcție de tipul solicitantului, astfel:

  • Microîntreprinderi și Întreprinderi mici – 75%
  • Întreprinderi mijlocii – 70%
  • Întreprinderi mari – 60%

Ajutorul de minimis este acordat în proporție de 100% din valoarea cheltuielilor eligibile pentru cheltuielile aferente.

ELIGIBILITATEA SOLICITANTILOR SI PARTENERILOR

Solicitant/liderul de parteneriat/partenerul eligibil, reprezintă entitatea care îndeplinește cumulativ următoarele criterii:

a) forma de constituire a solicitantului /liderului de parteneriat/partenerilor este de:

  • autoritate a administrației publice locale;
  • instituție sau consorțiu de instituții de învățământ superior acreditate (universități, institute, academii de studii);
  • institute, centre și stațiuni de cercetare-dezvoltare;
  • camere de comerț;
  • societate înființată în baza Legii societăților nr. 31/1990; sau societate cooperativă în baza legii 1/2005;
  • Parteneriate între oricare din entitățile menționate mai sus. și societatea de administrare a incubatorului de afaceri.

b) va fi înregistrat în Regiunea de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia, mediul urban și rural;

c) deține un drept asupra imobilului/ imobilelor ce fac obiectul proiectului: proprietate publică sau privată, administrare, concesiune, superficie, folosință. Acesta nu va fi afectat de limitări legale, sarcini, interdicții;

d) are capacitatea financiară de a asigura cofinanțarea la cheltuielile eligibile, precum și cheltuielile neeligibile și costurile de funcționare și întreținere a investiției – dovada cofinanțării se va depune contractare;

e) nu se află în dificultate, nu se află în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operațională, insolvență, faliment sau suspendare temporară a activității;

f) Depune un proiect de investiții care:

    • reprezintă investiții inițiale: respectiv crearea unui incubator de afaceri sectorial/extinderea unui incubator de afaceri sectorial existent
    • respectă principiile privind dezvoltarea durabilă, egalitatea de șanse, gen, nediscriminarea și accesibilitatea; ”a nu prejudicia în mod semnificativ” – DNSH; imunizarea la schimbările climatice;
    • se adresează domeniilor de specializare inteligenta; domeniul de activitate al firmelor incubate sa corespunda domeniilor RIS3, inclusiv cele transversale (digitalizare, economie circulara).

CHELTUIELI ELIGIBILE

Prin intermediul acestui apel de proiecte vor fi sprijinite următoarele tipuri de cheltuieli:

A.Finanțabile prin ajutor de stat regional

  1. Cheltuieli pentru amenajarea terenului: Amenajarea terenului; Amenajări pentru protecția mediului şi aducerea terenului la starea inițială; Cheltuieli pentru relocarea/protecția utilităților (devieri rețele de utilități din amplasament);
  2. Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții;
  3. Cheltuieli pentru investiția de bază:

i. Construcții şi instalaţii;

ii.Dotări:

    • Echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, birotică, de natura mijloacelor fixe (din grupele 2.1, 2.2. 2.3.6 și 3 conform HG 2139/ 2004);
    • Achiziționarea de instalaţii/ echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile (alternative) de energie pentru eficientizarea activităților derulate – cheltuială obligatorie cuprinsă de minim 5% din valoarea eligibilă a proiectului;
    • Achiziționarea de instalații/echipamente specifice pentru activități în domeniul economiei circulare;

iii. Active necorporale: brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi și active similare, cheltuieli cu realizarea instrumentelor de comercializare online a serviciilor/produselor;

  1. Alte cheltuieli – organizare de șantier; Cheltuieli diverse și neprevăzute;

B. Finanțabile prin ajutor de minimis

  1. Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică: Studii de teren; Obținere avize, acorduri, autorizații; Proiectare și inginerie; consultanță (elaborare și management proiect, proceduri de achiziții);
  2. Comisioane, cote și taxe
  3. Cheltuieli cu activitățile obligatorii de publicitate și informare
  4. Cheltuieli cu servicii suport pentru rezidenții incubatorului altele decât cele oferite de administrator în funcţie de cerinţele rezidenţilor

Taxa pe valoarea adăugată nedeductibilă și nerecuperabilă aferentă cheltuielilor eligibile este eligibilă.

DURATA MAXIMA DE IMPLEMENTARE

Perioada de implementare a activităților după semnarea contractului de finanțare este de maximum 36 luni cu posibilitatea de prelungire cu maxim 18 luni, fără a depăși data de 31 decembrie 2029.

Perioada de durabilitate este de 5 ani de la data finalizării proiectului.

CRITERII DE SELECTIE/ DEPARTAJARE

Selectarea proiectelor spre contractare se face pe baza punctajului obținut în urma evaluării tehnice și financiare (prin aplicarea Grilei de evaluare tehnico-financiară).

Pragul minim de calitate care permite acceptarea la finanțare a proiectelor este de 60 de puncte.

Departajarea proiectelor care au obținut același punctaj se va face în funcție de:

  • punctajul CRITERIULUI 1 din grila ETF
  • punctajul CRITERIULUI 2 din grila ETF
  • data și ora depunerii.

Ce poți face pentru a beneficia de o finanțare nerambursabilă? Informează-te din timp și alege o sesiune de consultanță prealabilă de accesare a programelor de finanțare. Aveți acces la o oră de discuții, fără nicio altă obligație ulterioară. În cadrul sesiunii, în baza direcțiilor de dezvoltare ale companiei dvs., putem oferi soluții personalizate și informații privind condițiile de accesare ale fondurilor nerambursabile.