CHELTUIELI ELIGIBILE
1. Active necorporale
a. Software achiziționat sau dezvoltat/adaptat la comandă, precum:
– sisteme/soluții de e-facturare, sisteme/soluții pentru circuit digitalizat de comandă, sisteme/soluții RPA (Robotic Process Automation), CRM (Customer Relationship Management), PLM (Product Lifecycle Management), ERP (Enterprise Resource Planning), cu posibilitate de integrare BTP (Business Technology Platform) etc.;
– alte tipuri de aplicații/licențe pentru gestiune financiară, gestiune furnizori, resurse umane, logistică;aplicații/licențe care să servească la configurarea și implementarea bazelor de date, la migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente;
– sisteme IoT (Internet of Things), VR/AR (Virtual/Augmented Reality) și AI (Artificial Intelligence);
– tehnologii blockchain;
– tehnologii lingvistice bazate pe inteligență artificială, tehnologii vocale, chat-bots, instrumente de traducere automată, de analiză a textului, de sinteză a vorbirii etc.;
– sisteme/soluții de administrare a spațiilor – pentru gestiunea utilităților, monitorizare consumuri etc
b. Software personalizat pentru prezența online: website-uri de prezentare și promovare, magazine, soluții de e-commerce;
c. Software de securitate cibernetică (protecția tranzacțiilor online și a datelor personale): soluții pentru securizarea rețelelor, securizarea sistemelor de calcul, criptare de documente, securizarea prezenței pe internet (site-uri, conturi etc.);
d. Sisteme de operare, software pentru creare de conținut (editoare de text/grafică sau altele);
e. Alte tipuri de software disponibil pe piață sau creat la comandă, necesar în activitatea solicitantului care nu intră în celelalte categorii, în limitele impuse de specificul apelului
f. cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune, inclusiv cheltuieli de testare
2. Active corporale
a. dispozitive și echipamente integrate cu soluții digitale, ce pot servi pentru automatizări și robotică; dispozitive și echipamente aferente e-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain, etc.,
b. echipamente IT care să asigurare capacitate de memorie/spațiu de stocare fizic sau într-un cloud privat, rezultând, astfel, un activ deținut de beneficiar;
c. orice echipament care poate conduce la operaționalizarea activelor necorporale achiziționate, specifice digitalizării solicitantului, prin utilizarea tehnologiei informației.
d. cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune, inclusiv cheltuieli de testare.
3. Active corporale/necorporale necesare realizării rețelei LAN/ WiFi
4. Servicii de instruire a personalului în vederea operaționalizării soluțiilor digitale care fac obiectul proiectului (nu mai mult de 5.000 euro/ proiect; 544,85 euro/ angajat).
5. Servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;
6. Servicii de consultanță pentru elaborarea și pentru managementul/implementarea proiectului (5% din cheltuielile pentru activitatea de bază)
7. Servicii pentru activitățile obligatorii de informare și publicitate (maxim 7.500 lei fără TVA)
8. Audit financiar (5.000 lei fără TVA, trimestrial, aferente activităților ce pot fi auditate în trimestrul respective);
9. Auditul de maturitate digital (va fi realizat înainte de depunerea cererii de finanțare și unul la finalul implementării proiectului).
CHELTUIELI NEELIGIBILE
- achizițiile de echipamente productive, chiar dacă sunt utilizate digital, nu fac obiectul apelului;
- dotări din categoria obiectelor de inventar;
- cheltuieli cu abonamente și subscripții;
- valoarea TVA aferentă cheltuielilor neeligibile și valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile care a fost sau care va fi solicitată la rambursare conform legislației naționale în domeniul fiscal;
- costurile operaționale, de funcționare și întreținere a obiectivelor finanțate prin proiect; costuri administrative; cheltuieli financiare, respectiv prime de asigurare, taxe, comisioane, rată și dobânzi aferente creditelor;
- contribuția în natură; cheltuielile cu amortizarea; cheltuielile cu leasingul;
- cheltuieli care nu respectă pragurile stabilite prin prezentul ghid/ efectuate peste plafoanele stabilite
- orice alte cheltuieli care nu au legătură cu natura proiectului;
DURATA MAXIMĂ DE IMPLEMENTARE
Perioada de implementare a proiectului este de maxim 24 luni, până la cel târziu 31 decembrie 2029. Perioada de durabilitatea a proiectului este de 3 ani de la efectuarea plății finale în cadrul contractului de finanțare.
CRITERII DE SELECȚIE/ DEPARTAJARE
Pot intra în etapa de contractare proiectele care se încadrează în alocarea financiară, care în urma evaluării tehnice și financiare au obținut un punctaj de minim 50 de puncte (prag minim de calitate).
În urma finalizării etapei de evaluare, se va realiza o ierarhizare a proiectelor acceptate , în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute, în baza următorului mecanism de selecție:
- sesiunea 1 a apelului (primele 60 de zile de la data de începere a depunerii proiectelor): cel puțin 90 de puncte
- sesiunea 2 a apelului (următoarele 60 de zile): cel puțin 80 de puncte
- sesiunea 3 a apelului (următoarele 30 de zile): cel puțin 70 de puncte
- proiectele din toate sesiunile care au obținut cel puțin 50 de puncte.
Departajarea proiectelor care au obținut același punctaj, se va face în funcție de punctajele obținute la următoarele criterii, în ordinea enumerată, până la departajarea solicitanților: 1, 3, 2, 4, 5 din grila de evaluare tehnică și financiară. În cazul în care departajarea nu se poate realiza astfel, departajarea se va realiza în funcție de data și ora depunerii acestora.