fbpx
  • Bucuresti
  • Galati
  • Tel. +4 031 824 15 90
  • 1st Blanduziei Street, Sector 2
  • Tel. +4 031 824 15 90
  • 3rd Brăilei Street, 1st Floor
modernizare tehnologică

BUCURESTI-ILFOV – Sprijin microîntreprinderiACTIV 

PROGRAMUL REGIONAL BUCURESTI-ILFOV

PRIORITATEA 1 – OP1 – OBIECTIV SPECIFIC OS III  – APEL PR BI P1/1.8/1/2025

DESCHIDERE APEL 27 IANUARIE 2025

închidere apel 10 FEBRUARIE 2025 

CUI SE ADRESEAZĂ

Microîntreprinderilor din mediul urban din Regiunea de Dezvoltare București-Ilfov care necesită sprijin pentru creșterea durabilă și modernizare tehnologică prin îmbunătățirea capacităților tehnice și/sau industriale, pentru a gestiona mai eficient dezvoltarea produselor și serviciilor. 

FINANȚARE

Bugetul total disponibil pentru acest apel este de 37.627.723,75 euro, reprezentând jumătate din alocarea totală aferentă acțiunii.

Valoarea sprijinului financiar nerambursabil este cuprinsă între 25.000 euro – 300.000 euro.

Intensitatea ajutorului de minimis este de:

  • maxim 90% din totalul cheltuielilor eligibile pentru proiectele a căror valoare nerambursabilă este de maxim 200.000 euro;
  • maxim 80% din totalul cheltuielilor eligibile pentru proiectele a căror valoare nerambursabilă este cuprinsă între 201.000 euro și 300.000 euro.

CRITERII DE ELIGIBILITATE ALE SOLICITANTILOR 

Solicitanții trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:

  • Sunt societăți înregistrate în scop fiscal în baza legii 31/1990, societăți cooperative constituite în baza Legii 1/ 2005, sau care funcționează în baza OUG 6/2011 și se încadrează în categoria microîntreprinderilor;
  • Au sediul social/ sediul secundar în regiunea București – Ilfov și locația de implementare a proiectului în mediul urban până la momentul efectuării primei plăți;
  • Au desfășurat activitate pe o perioadă corespunzătoare cel puțin unui an fiscal integral, nu a avut activitatea suspendată temporar oricând în anul curent depunerii cererii de finanțare și în anul fiscal anterior (companie înființată cel târziu la 03.01.2023);
  • Au autorizat codul CAEN eligibil vizat de investiție, la locația de implementare a proiectului, indiferent dacă se desfășoară sau nu activitate pe respectivul cod CAEN. În situația în care investiția presupune înființarea unui punct de lucru nou, la momentul depunerii cererii de finanțare codul CAEN este fie autorizat la terți/ sediu social/ punct de lucru, fie este înscris în actul constitutiv. Dovada autorizării codului CAEN inclusiv la locația de implementare a proiectului se va prezenta până la finalul implementării proiectului;
  • Pentru proiectele care propun realizarea de lucrări care necesită autorizație de construcție – prezintă autorizație de construcție sau demonstrează că sunt titularii unui drept real asupra imobilului-teren și/sau construcției. Imobilul, teren și/sau clădire, trebuie să fie liber de orice sarcini ,litigii.
  • Pentru proiectele care includ doar servicii și/ sau dotări/ dotare cu echipamente care presupun lucrări de construcție/ montaj care nu se supun autorizării – demonstrează existența unui drept real, valabil cel puțin 3 ani de la efectuarea plății finale în cadrul contractului de finanțare;
  • Dispun de resursele și mecanismele financiare necesare pentru a acoperi costurile de implementare, funcționare și întreținere aferente proiectului depus, în vederea asigurării sustenabilității;
  • Nu sunt întreprinderi aflate în dificultate; nu se află în stare de insolvență, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare sau suspendare temporară a activităţi; nu fac obiectul unui ordin de recuperare;
  • Nu au obligații de plată nete neachitate în termen, către bugetul de stat și respectiv bugetul local în ultimul an calendaristic și nu au fapte înscrise în cazierul fiscal;
  • Depun un proiect care:
    • respectă principiile privind dezvoltarea durabilă, accesibilitatea, egalitatea de șanse, gen, nediscriminarea și accesibilitatea pentru persoanele cu dizabilități;
    • respectă cerințele privind principiul DNSH, imunizarea la schimbările climatice.
    • conduce la creșterea cifrei de afaceri pentru anul fiscal după anul de obținerea realizărilor așteptate.

CHELTUIELI ELIGIBILE

Se acordă sprijin pentru investiții care includ:

  • Cheltuieli pentru amenajarea terenului: Amenajarea terenului; Amenajări pentru protecția mediului şi aducerea terenului la starea inițială;
  • Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții;
  • Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică: Studii; Documentații suport și cheltuieli pentru obținere avize, acorduri, autorizații; Expertizare tehnică; Certificarea performanței energetice și auditul energetic al clădirilor; Proiectare; Organizarea procedurilor de achiziție; Consultanță (elaborare și management de proiect, servicii aferente procedurilor de achiziții); Expertiză contabilă; Audit financiar; Asistență tehnică;
  • Cheltuieli pentru investiția de bază:
    • Construcții şi instalaţii;
    • Utilaje, echipamente tehnologice și funcționale, inclusiv montajul, după caz şi echipamente de transport;
    • Dotări:
      • echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, birotică (grupele 2.1; 2.2; 2.3.6 si grupa 3 conform HG 2139/ 2004;
      • instalații/ echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie;
    • Active necorporale
  • Alte cheltuieli: Organizare de șantier; Lucrări de construcții și instalații aferente organizării de șantier; Cheltuieli conexe organizării șantierului; Comisioane, cote și taxe; Cheltuieli diverse și neprevăzute; Cheltuieli pentru informare și publicitate
  • Cheltuieli pentru probe tehnologice și teste: Pregătirea personalului de exploatare; Probe tehnologice și teste
  • Cheltuieli cu activități specifice priorității de investiție:
    • Cheltuieli cu activități de certificare/recertificare a produselor, serviciilor, proceselor;
    • Cheltuieli cu activități de certificare/recertificare a sistemelor de management;
    • Cheltuieli cu activități de internaționalizare, inclusiv cheltuieli cu activităţi de marketing generate de participarea la târguri/expoziții internaționale;
    • Cheltuieli cu adaptarea proceselor tehnologice de producție la sistemele de certificare şi standardizare specifice piețelor de export;
  • Cheltuieli indirecte – rată forfetară de 7% din costurile directe eligibile: chirie, utilități, personal administrativ și suport, servicii de întreținere și reparare echipamente, etc;
  • Taxa pe valoare adăugată nedeductibilă aferentă cheltuielilor eligibile, potrivit legislației naționale în domeniul fiscal.

CHELTUIELI NEELIGIBILE

Prin program nu vor putea fi decontate următoarele tipuri de cheltuieli:

  • bunuri care, conform legii, intră în categoria obiectelor de inventar;
  • echipamente second-hand;
  • autovehicule și mijloace de transport (subgrupa 2.3 din HG 2139/2004), cu excepția clasei 2.3.6 – Utilaje și instalații de transport și ridicat;
  • utilaje mobile non rutiere care folosesc pentru funcționare arderea combustibililor fosili, înmatriculabile sau neînmatriculabile;
  • terenuri și imobile;
  • amortizare, leasing, costul creditului

DURATA MAXIMA DE IMPLEMENTARE

Perioada de implementare a proiectului nu depășește 24 luni pentru proiectele de lucrări care se supun autorizării, respectiv 12 luni pentru proiectele fără lucrări de construcție care se supun autorizării, dar nu mai târziu de 31.12.2029.

Perioada de durabilitatea a proiectului este de 3 ani de la efectuarea plății finale în cadrul contractului de finanțare. În această perioadă beneficiarul finanțării trebuie să mențină investiția în aceeași regiune.

CRITERII DE SELECTIE/ DEPARTAJARE

Proiectele care nu întrunesc un prag minim de calitate de 70 de puncte în etapa de evaluare tehnică și financiară vor fi respinse.

Pentru proiectele care au obținut același punctaj, departajarea se va realiza în funcție de:

  • Raportul dintre finanțarea nerambursabilă solicitată prin proiect și valoarea cifrei de afaceri realizată în exercițiul financiar anterior depunerii cererii de finanțare;
  • Ponderea veniturilor obținute din activitatea desfășurată în cod CAEN pentru care solicită finanțare în cifra de afaceri realizată în anul anterior depunerii cererii de finanțare;
  • Caracterul inovativ al produsului/serviciului/procesului;
  • Proiectul se realizează într-unul din domeniile cu potențial de specializare inteligentă evidențiate în RIS 3 BI 2021-2027
  • Data și ora depunerii.

Ce poți face pentru a beneficia de o finanțare nerambursabilă? Informează-te din timp și alege o sesiune de consultanță prealabilă de accesare a programelor de finanțare. Aveți acces la o oră de discuții, fără nicio altă obligație ulterioară. În cadrul sesiunii, în baza direcțiilor de dezvoltare ale companiei dvs., putem oferi soluții personalizate și informații privind condițiile de accesare ale fondurilor nerambursabile.