fbpx
  • Bucuresti
  • Galati
  • Tel. +4 031 824 15 90
  • 1st Blanduziei Street, Sector 2
  • Tel. +4 031 824 15 90
  • 3rd Brăilei Street, 1st Floor
INTENSITATE DIGITALA RIDICATA IMM

BUCURESTI-ILFOV – INTENSITATE DIGITALĂ RIDICATĂ IMMACTIV 

PROGRAMUL REGIONAL BUCURESTI-ILFOV

DESCHIDEREA APELULUI DE PROIECTE: APRILIE 2025 (ESTIMARE)

ÎNCHIDEREA APELULUI DE PROIECTE: APRILIE 2025 (ESTIMARE)

CUI SE ADRESEAZĂ

Întreprinderilor din Regiunea de Dezvoltare București-Ilfov care necesită sprijin financiar în vederea creșterii nivelului de intensitate digitală.

FINANȚARE

Bugetul total disponibil pentru acest program este de 10.000.000 euro.

Valoarea sprijinului financiar nerambursabil este cuprinsă între 25.000 euro – 50.000 euro.

Intensitatea ajutorului de minimis este de maxim 90% din totalul cheltuielilor eligibile, iar cofinanțarea din surse proprii va fi de minim 10%.

CRITERII DE ELIGIBILITATE A SOLICITANTULUI

Solicitanții trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:

  • Sunt societăți înregistrate în baza legii 31/1990, societăți cooperative constituite în baza Legii 1/ 2005, sau care funcționează în baza OUG 6/2011;
  • Au sediul social/ punctul de lucru în regiunea București – Ilfov și locația de implementare a proiectului în mediul urban/rural cel puțin la momentul primei plăți;
  • Dețin la depunerea proiectului sau declară că va deține înainte de semnarea contractului de finanțare un drept real asupra imobilului identificat ca loc de implementare a proiectului, valabil pe o perioadă de cel puțin 3 ani după efectuarea plății finale (proprietate privată, concesiune, superficie, uzufruct, folosință cu titlu gratuit, închiriere/locațiune, comodat);
  • Dispun de resursele și mecanismele financiare necesare pentru a acoperi costurile de implementare, funcționare și întreținere aferente proiectului depus, în vederea asigurării sustenabilității;
  • Au desfășurat activitate pe o perioadă corespunzătoare cel puțin unui an fiscal integral, nu a avut activitatea suspendată temporar oricând în anul curent depunerii cererii de finanțare și în anul fiscal anterior (companie înființată cel târziu la 03.01.2023);
  • Au înscris codul CAEN eligibil vizat de investiție în obiectul de activitate al solicitantului și este autorizat la locația de implementare a proiectului;
  • Nu sunt întreprinderi aflate în dificultate; nu se află în stare de insolvență, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare sau suspendare temporară a activităţi; nu fac obiectul unui ordin de recuperare;
  • Nu au obligații de plată nete neachitate în termen, către bugetul de stat și respectiv bugetul local în ultimul an calendaristic și nu au fapte înscrise în cazierul fiscal;
  • Depun un proiect care:
    • respectă principiile privind dezvoltarea durabilă, accesibilitatea, egalitatea de șanse, gen, nediscriminarea și accesibilitatea pentru persoanele cu dizabilități;
    • respectă cerințele privind principiul DNSH, imunizarea la schimbările climatice;
    • prezintă un audit de maturitate digitală la depunerea proiectului realizat de un centru de inovare digitală (DIH) sau de un auditor IT acreditat de Autoritatea pentru Digitalizarea României;
    • conduce la creșterea nivelului de intensitate digitală prin obținerea a cel puțin 7 tehnologii digitale vizate de Indicele Economiei și Societății digitale DESI 2019, dintre următoarele:
      1. mai mult de 50% dintre persoanele angajate folosesc computere cu acces la internet în activitatea profesională;
      2. apelează la servicii furnizate de către specialiști TIC (ca angajați proprii sau servicii externalizate)
      3. conexiune internet cu viteză garantată de download de cel puțin 30 Mbps
      4. mai mult de 20% dintre persoanele angajate folosesc dispozitive mobile cu conexiune la internet
      5. deține un website sau o pagină de internet
      6. deține un website cu funcții complexe
      7. folosește o rețea de social media
      8. plătește pentru publicitate pe internet
      9. utilizează servicii CC (Cloud Computing) de complexitate ridicată sau cel puțin medie
      10. emite facturi electronice care permit procesarea automată
      11. vânzările provenite din activitatea de e-Commerce depășesc 1% din cifra de afaceri totală
      12. vânzările web business-to-consumer (B2C) depășesc 10% din totalul vânzărilor online.

CHELTUIELI ELIGIBILE

Se acordă sprijin pentru investiții care cuprind achiziționarea următoarelor elemente:

  • echipamente hardware TIC și alte dispozitive și echipamente aferente, inclusiv activități de instalare, configurare, punere în funcțiune;
  • realizarea rețelei LAN/WiFi necesare pentru implementarea proiectului;
  • aplicații software/licențe necesare pentru implementarea proiectului;
  • echipamente și dispozitive mobile cu conexiune la internet pentru cel puțin 20% din angajați;
  • servicii de realizare a unui simplu website de prezentare a companiei și/sau a unui website cu funcții complexe;
  • servicii social media pe perioada de implementare a proiectului;
  • servicii de publicitate pe internet pe perioada de implementare a proiectului;
  • servicii de tip cloud computing mediu sau ridicat pe perioada de implementare a proiectului;
  • sistem de trimitere de facturi electronice pentru procesare automatizată;
  • servicii de instruire a personalului pentru operarea și monitorizarea sistemelor IT achiziționate prin proiect și a personalului care va asigura mentenanța acestora, sau achiziția de servicii de suport IT;
  • dezvoltarea/ implementarea și/sau optimizarea unei platforme de comerț electronic pentru a crește vânzările online ale întreprinderii;
  • alte tipuri de cheltuieli eligibile necesare pentru atingerea unei intensități ridicate care reies din auditul de maturitate digitală;
  • serviciilor de consultanță pentru elaborarea și implementarea proiectului, a planului de digitalizare și a auditului de maturitate digitală, care va include nivelul de intensitate digitală inițial și soluția digitală propusă pentru atingerea unei intensități ridicate și anexele acestora;
  • servicii pentru implementarea și consolidarea soluțiilor de securitate cibernetică aplicabile pentru rețelele, dispozitivele, aplicațiile, sistemele vizate de investițiile din proiect pe perioada de implementare a proiectului;
  • serviciilor de auditare IT al proiectului, care confirmă îndeplinirea/utilizarea tehnologiilor DESI 2019 asumate în cererea de finanțare și expertiză contabilă/declarația expertului contabil;
  • servicii obligatorii de comunicare și vizibilitate aferente proiectului.
  • taxa pe valoare adăugată nedeductibilă aferentă cheltuielilor eligibile, potrivit legislației naționale în domeniul fiscal.

CHELTUIELI NEELIGIBILE

Prin program nu vor putea fi decontate următoarele tipuri de cheltuieli:

  • cheltuielile aferente investițiilor legate de producţia, prelucrarea, transportul, distribuția, stocarea sau arderea combustibililor fosili;
  • procurarea de obiecte de inventar;
  • echipamente second-hand;
  • terenuri și imobile;
  • amenzi, penalități, cheltuieli de judecată și cheltuieli de arbitraj;
  • costurile administrative, costurile operaționale, de funcționare și întreținere a obiectivelor finanțate.
  • cheltuielile de personal;
  • autovehicule și mijloace de transport (subgrupa 2.3 din HG 2139/2004), cu excepția clasei 2.3.6 – Utilaje și instalații de transport și ridicat;
  • utilaje mobile non rutiere care folosesc pentru funcționare arderea combustibililor fosili, înmatriculabile sau neînmatriculabile.

DURATA MAXIMA DE IMPLEMENTARE

Perioada de implementare a proiectului după semnarea contractului de finanțare este de maxim 12 luni și nu depășește termenul de 31.12.2029.

Perioada de durabilitatea a proiectului este de 3 ani de la efectuarea plății finale în cadrul contractului de finanțare. În această perioadă beneficiarul finanțării trebuie să mențină investiția în aceeași regiune, să nu înceteze activitatea și să nu realizeze modificări substanțiale ale investiției.

CRITERII DE SELECTIE/ DEPARTAJARE

Ordinea selecției și finanțării proiectelor este ordinea descrescătoare a punctajelor obținute în urma evaluării tehnice și financiare.

Pentru proiectele care au obținut același punctaj, departajarea se va realiza în funcție de:

  • Raportul dintre finanțarea nerambursabilă solicitată prin proiect și valoarea cifrei de afaceri realizată în exercițiul financiar anterior depunerii cererii de finanțare;
  • Contribuția solicitantului la valoarea cheltuielilor eligibile
  • Proiectul se realizează într-unul din domeniile cu potențial de specializare inteligentă evidențiate în RIS 3 BI 2021-2027;
  • Proiectul include investiții pentru atingerea unei intensități digitale ridicate
  • Ordinea depunerii acestora în MySMIS (după dată și oră)

*Informații stabilite în baza Ghidului Solicitantului și a anexelor aferente publicate în versiunea consultativă

Ce poți face pentru a beneficia de o finanțare nerambursabilă? Informează-te din timp și alege o sesiune de consultanță prealabilă de accesare a programelor de finanțare. Aveți acces la o oră de discuții, fără nicio altă obligație ulterioară. În cadrul sesiunii, în baza direcțiilor de dezvoltare ale companiei dvs., putem oferi soluții personalizate și informații privind condițiile de accesare ale fondurilor nerambursabile.