PROGRAMUL REGIONAL BUCURESTI-ILFOV
DESCHIDEREA APELULUI DE PROIECTE: NOIEMBRIE 2024 (ESTIMARE)
ÎNCHIDEREA APELULUI DE PROIECTE: DECEMBRIE 2024 (ESTIMARE)
CUI SE ADRESEAZĂ
Întreprinderilor din Regiunea de Dezvoltare București-Ilfov care necesită sprijin financiar în vederea digitalizării activității și pentru dezvoltarea de tehnologii digitale avansate în cadrul companiilor.
FINANȚARE
Bugetul total disponibil pentru acest program este de 35.000.000 euro.
Valoarea sprijinului financiar nerambursabil este cuprinsă între 25.000 euro – 200.000 euro.
Intensitatea ajutorului de minimis este de maxim 90% din totalul cheltuielilor eligibile, iar cofinanțarea din surse proprii va fi de minim 10%.
CRITERII DE ELIGIBILITATE A SOLICITANTULUI
Solicitanții trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
- Sunt societăți înregistrate în baza legii 31/1990, societăți cooperative constituite în baza Legii 1/ 2005, sau care funcționează în baza OUG 6/2011;
- Au sediul social/ punctul de lucru în regiunea București – Ilfov și locația de implementare a proiectului în mediul urban/rural cel puțin la momentul primei plăți;
- Dețin la depunerea proiectului sau declară că va deține înainte de semnarea contractului de finanțare un drept real asupra imobilului identificat ca loc de implementare a proiectului, valabil pe o perioadă de cel puțin 3 ani după efectuarea plății finale (proprietate privată, concesiune, superficie, uzufruct, folosință cu titlu gratuit, închiriere/locațiune, comodat);
- Dispun de resursele și mecanismele financiare necesare pentru a acoperi costurile de implementare, funcționare și întreținere aferente proiectului depus, în vederea asigurării sustenabilității;
- Au desfășurat activitate pe o perioadă corespunzătoare cel puțin unui an fiscal integral, nu a avut activitatea suspendată temporar oricând în anul curent depunerii cererii de finanțare și în anul fiscal anterior (companie înființată cel târziu la 03.01.2023);
- Au înscris codul CAEN eligibil vizat de investiție în obiectul de activitate al solicitantului și este autorizat la locația de implementare a proiectului;
- Nu sunt întreprinderi aflate în dificultate; nu se află în stare de insolvență, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare sau suspendare temporară a activităţi; nu fac obiectul unui ordin de recuperare;
- Nu au obligații de plată nete neachitate în termen, către bugetul de stat și respectiv bugetul local în ultimul an calendaristic și nu au fapte înscrise în cazierul fiscal;
- Depun un proiect care:
- respectă principiile privind dezvoltarea durabilă, accesibilitatea, egalitatea de șanse, gen, nediscriminarea și accesibilitatea pentru persoanele cu dizabilități;
- respectă cerințele privind principiul DNSH, imunizarea la schimbările climatice;
- prezintă un audit de maturitate digitală la depunerea proiectului realizat de un centru de inovare digitală (DIH) sau de un auditor IT acreditat de Autoritatea pentru Digitalizarea României.
CHELTUIELI ELIGIBILE
Se acordă sprijin pentru investiții care cuprind achiziționarea următoarelor elemente:
- active corporale și necorporale necesare transformării digitale avansate – adoptarea noilor tehnologii, a instrumentelor și serviciilor digitale utilizând sisteme TIC/ERP/CRM/RPA/IoT/AI etc. pentru: derularea proceselor interne; automatizarea/ digitalizarea producției; managementul resurselor umane prin instrumente online pentru telemuncă, atribuirea de sarcini și urmărirea îndeplinirii acestora de la distanță; managementului datelor financiare; managementul relațiilor cu furnizorii/clienții; managementul resurselor prin automatizarea/ programarea comenzilor pentru a preveni epuizarea resurselor/stocarea excesivă în avans; distribuția produselor, colectarea și analiza de date, etc.;
- servicii pentru implementarea soluțiilor de securitate cibernetică pentru rețele, dispozitive, aplicații, sisteme, etc. pe perioada de implementare a proiectului.
- alte tipuri de cheltuieli eligibile directe necesare pentru transformarea digitală avansată, care reies din auditul de maturitate digitală;
- servicii pentru elaborarea cererii de finanțare, a planului de digitalizare și a auditului de maturitate digitală, care va include nivelul de digitalizare inițial și soluția digitală propusă pentru transformare digitală avansată și anexele acestora;
- servicii privind managementul implementării proiectului;
- servicii privind auditul IT al proiectului (care confirmă implementarea soluției digitale pentru transformare digitală avansată) și expertiză contabilă/declarația expertului contabil;
- activități obligatorii de comunicare și vizibilitate aferente proiectului
- taxa pe valoare adăugată nedeductibilă aferentă cheltuielilor eligibile, potrivit legislației naționale în domeniul fiscal.
CHELTUIELI NEELIGIBILE
Prin program nu vor putea fi decontate următoarele tipuri de cheltuieli:
- cheltuielile aferente investițiilor legate de producţia, prelucrarea, transportul, distribuția, stocarea sau arderea combustibililor fosili;
- procurarea de obiecte de inventar;
- echipamente second-hand;
- terenuri și imobile;
- amenzi, penalități, cheltuieli de judecată și cheltuieli de arbitraj;
- costurile administrative, costurile operaționale, de funcționare și întreținere a obiectivelor finanțate.
- cheltuielile de personal;
- autovehicule și mijloace de transport (subgrupa 2.3 din HG 2139/2004), cu excepția clasei 2.3.6 – Utilaje și instalații de transport și ridicat;
- utilaje mobile non rutiere care folosesc pentru funcționare arderea combustibililor fosili, înmatriculabile sau neînmatriculabile.
DURATA MAXIMA DE IMPLEMENTARE
Perioada de implementare a proiectului după semnarea contractului de finanțare este de maxim 24 luni și nu depășește termenul de 31.12.2029.
Perioada de durabilitatea a proiectului este de 3 ani de la efectuarea plății finale în cadrul contractului de finanțare. În această perioadă beneficiarul finanțării trebuie să mențină investiția în aceeași regiune, să nu înceteze activitatea și să nu realizeze modificări substanțiale ale investiției.
CRITERII DE SELECTIE/ DEPARTAJARE
Ordinea selecției și finanțării proiectelor este ordinea descrescătoare a punctajelor obținute în urma evaluării tehnice și financiare.
Pentru proiectele care au obținut același punctaj, departajarea se va realiza în funcție de:
- Raportul dintre finanțarea nerambursabilă solicitată prin proiect și valoarea cifrei de afaceri realizată în exercițiul financiar anterior depunerii cererii de finanțare;
- Contribuția solicitantului la valoarea cheltuielilor eligibile
- Proiectul se realizează într-unul din domeniile cu potențial de specializare inteligentă evidențiate în RIS 3 BI 2021-2027;
- Proiectul include investiții pentru atingerea unei intensități digitale ridicate
- Ordinea depunerii acestora în MySMIS (după dată și oră)
*Informații stabilite în baza Ghidului Solicitantului și a anexelor aferente publicate în versiunea consultativă
Ce poți face pentru a beneficia de o finanțare nerambursabilă? Informează-te din timp și alege o sesiune de consultanță prealabilă de accesare a programelor de finanțare. Aveți acces la o oră de discuții, fără nicio altă obligație ulterioară. În cadrul sesiunii, în baza direcțiilor de dezvoltare ale companiei dvs., putem oferi soluții personalizate și informații privind condițiile de accesare ale fondurilor nerambursabile.