fbpx
  • Bucuresti
  • Galati
  • Tel. +4 031 824 15 90
  • 1st Blanduziei Street, Sector 2
  • Tel. +4 031 824 15 90
  • 3rd Brăilei Street, 1st Floor
tehnologii avansate

NAȚIONAL – Sprijin pentru 2 proiecte în domeniul tehnologiilor avansate si crearea de hub-uri de inovare și transfer tehnologic în domenii prioritareACTIV 

TEHNOLOGII AVANSATE ȘI CREAREA DE HUB-URI DE INOVARE ȘI TRANSFER TEHNOLOGIC

PROGRAM CREȘTERE INTELIGENTĂ, DIGITALIZARE ȘI INSTRUMENTE FINANCIARE 2021-2027

Prioritatea 1- Obiectiv Specific RSO1.1 – Acțiunea 1.2


DESCHIDEREA APELULUI DE PROIECTE: 24 SEPTEMBRIE 2024

ÎNCHIDEREA APELULUI DE PROIECTE: 23 DECEMBRIE 2024

 

CUI SE ADRESEAZĂ

Institutelor de cercetare, instituțiilor de învățământ superior, IMM-urilor inclusiv microîntreprinderi, precum și tuturor părților interesate care beneficiază de rezultatele proiectelor. IMM-urile pot fi doar parteneri în proiect.

FINANȚARE

Alocarea totală a prezentului apel de proiecte este de 169.250.000 euro.

Bugetul alocat proiectelor prioritare este următorul:

  • Infrastructura europeană – Proiect demonstrator cu tehnologie a reactoarelor rapide răcite cu plumb – ALFRED – 104.000.000 Euro;
  • HUB Român de Inteligență Artificială (HRIA) – 65.250.000 Euro

Pentru liderii de parteneriat/partenerii de tip organizație de cercetare cuantumul cofinanțării acordate este în procent de 100%.

În cazul partenerilor de tip întreprinderi, cotele de finanțare variază între 35 și 75%. Acestea se calculează ca procent din costurile eligibile din proiect, pe categorii de activități, în funcţie de tipul întreprinderii (mijlocie, mică, inclusiv microîntreprinderi) și de locația de implementare.

CRITERII DE ELIGIBILITATE SOLICITANȚI

Proiectele din cadrul prezentului apel au ca lider, următoarele entități:

  1. Proiectul Demonstrator cu tehnologie a reactoarelor rapide răcite cu plumb (ALFRED) – Regia Autonomă Tehnologii pentru Energia Nucleară (RATEN);
  2. Proiectul HUB Român de Inteligență Artificială – Universitatea Politehnică București (UPB);

Partenerii ce vor fi implicați în proiectele prioritare vizate de prezentul apel sunt:

  • Pentru proiectul Demonstrator cu tehnologie a reactoarelor rapide răcite cu plumb (ALFRED)
    • Întreprinderi mici și mijlocii
  • Pentru proiectul HUB Român de Inteligență Artificială:
    • P1 – Universitatea Tehnică din Cluj Napoca (UTCN)
    • P2 – Universitatea de Vest Timișoara (UVT)
    • P3 – Universitatea Tehnică “Gheorghe Asachi” din Iași (UTGAI)
    • P4 – Universitatea Politehnică Timișoara (UPT)
    • P5 – Universitatea București (UB)
    • P6 – Universitatea „Babeș Bolyai” din Cluj
    • Întreprinderi mici și mijlocii

Solicitanții lideri de parteneriat trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:

  • Este institut de cercetare de drept public sau institut de învățământ superior de stat și care se încadrează în sistemul național de cercetare-dezvoltare;
  • Deține în etapa de contractare dreptul asupra imobilului/lor (teren și construcții) vizat/e de către proiect, iar imobilul este liber de sarcini și nu face obiectul unor litigii sau revendicări;
  • Reprezentantul legal al solicitantului se obligă să mențină dreptul asupra infrastructurii care face obiectul proiectului, a bunurilor achiziționate și natura activității pentru care s-a acordat finanțare pe o perioadă de timp cel puțin egală cu perioada de implementare și de durabilitate a proiectului.
  • NU a mai beneficiat și nici nu beneficiază în prezent de finanțare din alte programe naționale sau europene, pentru aceleași costuri.

Partenerii IMM-uri (inclusiv microîntreprinderi) trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:

  • Să fie selectate, conform legislației în vigoare, într-un mod transparent, de liderul de parteneriat organizație de cercetare, înainte de depunerea cererii de finanțare, pe baza unei metodologii de selecție;
  • La momentul plății ajutorului, are sediul sau o sucursală în România;
  • Nu are obligații de plată de plată nete neachitate în termene, către bugetul de stat și respectiv bugetul local;
  • Nu se încadrează în categoria întreprinderilor în dificultate în anul fiscal anterior;
  • Va deține în etapa de contractare dreptul asupra imobilului/lor (teren și construcții) unde este locația de implementare a proiectului, iar imobilul este liber de sarcini și nu face obiectul unor litigii sau revendicări;
  • Respectă intensitatea maximă admisă conform ratelor de cofinanțare prevăzute în schemele de finanțare aplicabile
  • Reprezentantul legal al partenerului se obligă să menţină dreptul asupra infrastructurii care face obiectul proiectului, a bunurilor achiziționate şi natura activităţii pentru care s-a acordat finanţare pe o perioadă de timp cel puțin egală cu perioada de implementare și de durabilitate a proiectului

ACTIVITĂȚI ELIGIBILE

Pentru organizațiile de cercetare (lideri sau parteneri în proiecte):

  • lucrări de construire/modernizare/consolidare clădiri și spații destinate activităților de cercetare, dezvoltare, inovare și transfer tehnologic;
  • audit de proiect;
  • informare şi publicitate privind proiectul
  • managementul de proiect;

Pentru IMM-uri (parteneri în proiecte):

  • introducerea rezultatelor cercetării, inovării și transferului tehnologic în producție;

Activități eligibile pentru ambele categorii de beneficiari (organizații de cercetare și IMM-uri)

  • cercetare, dezvoltare și inovare;
  • transfer tehnologic/de cunoștințe;
  • achiziția de echipamente/tehnologii/utilaje necesare activităților de cercetare, dezvoltare, inovare și transfer tehnologic prevăzute prin proiect;

CHELTUIELI ELIGIBILE

Se acordă sprijin pentru următoarele tipuri de cheltuieli eligibile:

  • Lucrări de construire/modernizare/consolidare clădiri și spații destinate activităților proiectului:
  • Resurse umane;
  • Deplasări în scopul colaborării interregionale, transnaționale și activități de networking;
  • Echipamente/dotări/active corporale – doar pentru organizațiile de cercetare cu activitate economică de maximum 20% din activitatea totală;
  • Amortizarea pentru cercetare industrială, clădiri și spații;
  • Substanțe, materiale, plante, animale de laborator, consumabile, obiecte de inventar şi alte produse similare necesare desfășurării activităților de cercetare industrială;
  • Active necorporale;
  • Consultanță exclusiv pentru activitățile de cercetare industrială, precum și în domeniul inovării, transfer de cunoștințe;
  • Servicii de sprijinire a inovări: bănci de date, biblioteci, cercetare de piață, etichetare de calitate etc.;
  • Obținerea, validarea și protejarea brevetelor și a altor active necorporale;
  • Management de proiect:
  • Auditul proiectului;
  • Cheltuieli indirecte, în limita a 15% din totalul costurilor eligibile;
  • Cheltuielile generale de administrație în limita a 15% din totalul costurilor eligibile directe cu personalul;

CHELTUIELI NEELIGIBILE

  • Orice cheltuieli efectuate înainte de 01.01.2021, respectiv înainte de depunerea cererii de finanțare sau după finalizarea etapei de implementare a proiectului;
  • În cazul entităților care primesc ajutor de stat, cheltuielile efectuate înainte de depunerea cererii de finanțare;
  • Taxa pe valoarea adăugată deductibilă;
  • Concediile medicale și de maternitate; Tichete de masă, de creșă, vouchere de vacanță, tichete cadou;
  • Indemnizații primite la data încetării raporturilor de muncă;
  • Recompensele și premiile de orice fel.

DURATA MAXIMA DE IMPLEMENTARE

Perioada de implementare a proiectului este de 60 de luni, fără a se depăși data de 31.12.2029.

Perioada de durabilitate a proiectului este de 5 ani de la data efectuării plății finale.

CRITERII DE SELECȚIE/ DEPARTAJARE

Evaluarea tehnică și financiară se realizează în baza criteriilor prezentate în grila de evaluare:

  • Relevanța și maturitatea proiectului;
  • Calitatea proiectului și capacitatea beneficiarului;
  • Sustenabilitatea proiectului.

Proiectul este respins dacă:

  • dacă în urma evaluării tehnico-financiare obține un punctaj sub 70 de puncte;
  • dacă în urma evaluării tehnico-financiare obțin 0 puncte la oricare dintre sub -criteriile din cadrul secțiunii Relevanță Și Maturitate a grilei ETF.

Ce poți face pentru a beneficia de o finanțare nerambursabilă? Informează-te din timp și alege o sesiune de consultanță prealabilă de accesare a programelor de finanțare. Aveți acces la o oră de discuții, fără nicio altă obligație ulterioară. În cadrul sesiunii, în baza direcțiilor de dezvoltare ale companiei dvs., putem oferi soluții personalizate și informații privind condițiile de accesare ale fondurilor nerambursabile.